Есеј

КАКО НАПИСАТИ ЕСЕЈ

Први корак – прочитај текст и упутства

Чему служе упутства?

Понуђена упутства те на обавезују у писању есеја. Њихова је улога да ти помогну. Оне ти указују на неколико полазних тачака за квалитетно читање и интерпретацију (анализу текста. Другим речима, упутства ти скрећу пажњу на неке важне елементе текста који ти могу помоћи у откривању онога што текст говори. Упамти да имаш пуну слободу да своје читање и анализу усмериш другачије и да свој есеј прошириш или продубиш зависно од тога како си доживео/ла или разумео/ла текст.

Други корак – поновно читање текста – писање концепта

Други пут прочитај текст или његове важне делове. У концепту забележи све што ти се чини корисним и што те посебно привлачи и твојој интерпретацији. Можеш се послужити упутствима и забележити у кратким цртама што мислиш  о ономе на шта те она упућују. На понуђеном тексту забележи речи, синтагме или реченице које желиш да објасниш, цитираш или парафразираш.

Структура есеја

Увод (локализација текста и најава теме)
Разрада (излагањеи образлагање)
Закључак (синтеза исртаживања)

Састављање увода
С обзиром да у уводу треба да локализујеш текст, наведеш тему и најавиш разраду, најједноставније ће ти бити да о тексту пред собом поставиш три питања:
1. Шта је тема текста?

2. Које књижевне поступке користи аутор?

3. Шта је аутор управо тим поступцима постигао?

Покушај на ова питања да одговориш у неколико реченица. Тиме ћеш одмах показати да разумеш текст и да знаш о чему ћеш писати у разради. Не мораш одмах да завршиш увод, само га назначи у концепту. Дотераћеш га кад осмислиш све.

Састављање разраде
Есеј мора одражавати твоју личну реакцију натекст.Избегавај да препричаваш поменуто или прочитано. Корусти оно што знаш образлажући своје ставове.
НЕ препричавај, већ говори како је аутор остварио тај смисао.

Овде разради идеје које су наведене у уводу и покушај да друге увериш у исправност својих мисли и ставова.

Састављање закључка
Јасно уобличи идеје које су обрађене у разради.

Трећи корак – састављање плана за интерпретативни есеј

Прочитај све белешке на концепту и састави план свог есеја.

План интерпретативног есеја

Увод – ликализација, тема, постипци
Разрада – одабрани елементи структуре дела
Закључак . синтеза

Четврти корак – писање есеја

Користи белешке и план.
Пажљиво га поново прочитај.
Исправи правописне и гранматичке грешке.

У писменом изражавању од вас  се очекује да:

  •  уобличите мисли и сазнања у есеј и саставите везани текст који има увод, разраду и закључак

  • пишете у заданим величинама (време, број речи)

  • правилно користите стручну терминологију

  • образлажете ставове одговарајућим доказима и  цитатима

  • објасните садржај, намену и поетску функцију задатог текста

  • анализирате садржај, структуру, израз и стилске карактеристике задатог текста

  • опишете главне карактеристике књижевног рода и врсте задатог текста

  • повежете знања из историје књижевности са  задатим текстом

  • пишете српским књижевним језиком према граматичким и правописним правилима

  •  јасно излажете своје мисли

  •  напишете тражени есеј према задатим смерницама

  • пишете уредно и читко.

Преузето са сајта http://knjizevnostuoku.weebly.com/10451089107711121080.html

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Георгија

Наташа Миљановић

Професорка Марина

Читање је мисаони процес, а не гледање у слова!

BOOSTER

IMPROVE YOUR ENGLISH

EDUWELLS

Education futures + learning how to learn

studiofreearts

Nudimo : Najkvalitetnije Karaoke, najlepše pozorišne predstave za decu, Figure od modelarskog gipsa za likovnu kulturu, Novogodišnje čestitke jedinstvenog dizajna, Edukaciju, .....

Sylvia Duckworth

Connect, Collaborate, Create

Наташа Мајстровић

блог посвећен стручном усавршавању

ВЕСЕЛА ДРУЖИНА

БЛОГ ОДЕЉЕЊА II 4

Југославин блог

Учење кроз авантуру

Twitterova družina

nove tehnologije u nastavi

Златко

ГРУШАНОВИЋ

Srpski jezik i književnost

Blog posvećen nastavi u osnovnoj školi

Računarstvo i informatika

za sve koji žele da znaju nešto više o računarima i programiranju...

Lidijin kutak

O svemu što bi moglo zanimati obrazovne stručnjake

уСавршени Нушић

Блог о стручном усавршавању наставника у ОШ"Бранислав Нушић", у Београду

ljiljanalez

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

%d bloggers like this: